وبلاگ میزیتو مشتری مداری در مشاوره املاک | ضامن اعتماد ارباب رجوع و افزایش فروش بنگاه‌های مسکن
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

مشتری مداری در مشاوره املاک | ضامن اعتماد ارباب رجوع و افزایش فروش بنگاه‌های مسکن

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

مشتری مداری؛ سند امضا شده موفقیت مشاوران املاک
مشاوران املاک شغل پیچیده‌ و سختی دارند. از یک سو تنوع بالای سایت‌های مشاوره املاک بازاری رقابتی را به وجود آورده است و از سوی دیگر طیف متنوعی از مشتریان با انتظارات مختلف به آن‌ها مراجعه می‌کنند. بااین‌حال مهم‌ترین نکته برای بهبود ارتباط با مشتریان و قانع کردن آن‌ها برای بهره‌مندی از خدمات، مشتری مداری در املاک است. زیرا اصلی‌ترین عوامل رشد سود سایت‌های مشاور املاک، مشتریانی هستند که هر کدام دیدگاه‌های خاص خود را دارند. بنابراین افراد فعال در این حوزه باید با به‌کارگیری استراتژی‌های موفق در زمینه مشتری مداری آن‌ها را برای استفاده از خدمات خود قانع کنند.
 


منظور از مشتری مداری در املاک چیست؟
مشتری مداری رویکردی تجاری است که نیازهای مشتری را بر نیازهای کسب‌و‌کار ترجیح می‌دهد. مشاوران املاک‌ مشتری مدار می‌دانند که کسب‌و‌کارشان رونق نخواهد گرفت مگر اینکه توجه مشتری را جلب کنند. در واقع این یک استراتژی فکری است که اهداف تجاری شما را با اهداف مشتریان هماهنگ می‌کند.


راهکارهای مشتری‌ مداری در املاک
بیشتر افرادی که وارد مشاوران املاک تازه‌کار می‌شوند به دلیل عدم تسلط مشاوران به تکنیک‌های مشتری مداری، دید خوبی نسبت به آن‌ها ندارند. اصرار بیش از حد، عدم صداقت در بیان، اغراق زیاد در معرفی خدمات و... از جمله نمودهای عدم اعتماد مشتریان به مشاوران کم‌تجربه است. بااین‌حال سایت‌های حرفه‌ای، با شناخت فرایندهای اصلی مشتری مدار در املاک روزانه خدمات خود را به طیف متنوعی از افراد ارائه می‌دهند. در ادامه به مهم‌ترین راهکارهای مشتری مداری در املاک می‌پردازیم. 


ایجاد اعتماد در مشتریان
اگر اعتماد مشتری در مورد مشاوران املاک وجود نداشته باشد، امکان تعامل با او وجود ندارد. شما باید کاملا با صداقت با او برخورد کنید تا بداند که در یک معامله دو سر برد قرار گرفته است. زمانی که اعتماد مشتریان جلب شود، پیگیری اقدامات دیگر برای انجام معامله آسان‌تر می‌شود. در این بین دو راهکار اصلی به شما کمک می‌کند: اول فعالانه ارتباط برقرار کنید و دوم با مشتریان همدل باشید.
 
درک دقیق نیازها
اگر نیازهای شخصی را به طور کامل درک نکنید، ارائه یک راهکار مناسب برای مشتری دشوار است. بر همین اساس توانایی مشتری مداری در املاک به ارائه بهترین خدمات به مشتریان بستگی دارد؛ به همین دلیل این چیزی است که باید برای آن زمان و انرژی صرف کنید.
برخی از مهم‌ترین راهکارها برای درک دقیق نیازهای مراجعه‌کنندگان عبارت‌اند از:

  • شفافیت داشته باشید.
  • با مشتریان مصاحبه کنید.
  • نیازهای آن‌ها را به‌صورت فعالانه بشنوید.

 

انطباق ساعات کاری خود با برنامه‌های مشتری
یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های مشتری مداری در املاک، احترام به زمان مشتری و هماهنگ کردن برنامه‌های خود با زمان‌بندی پیشنهادی او است. بسیاری از مشتریان به دلیل فعالیت‌های شغلی یا درگیری‌های شخصی، برنامه‌ریزی مشخصی ندارند. مشاوران املاک حرفه‌ای برای ارائه بهتر خدمات، باید راهکارهای متنوعی را برای پاسخگویی به نیازهای آن‌ها در نظر بگیرند.
مهم‌ترین راهکارهای تعامل با مشتریان برای برنامه‌ریزی بهتر عبارت‌اند از:

  • از پاسخگوی خودکار استفاده کنید.
  • یک خط اضطراری داشته باشید.
  • برنامه‌های خود را به‌صورت چرخشی تنظیم کنید.


واسطه بودن برای سایر خدمات مربوط به حوزه املاک
هیچ معامله املاکی بدون دخالت واسطه جوش نمی‌خورد. اگر کسی خانه می‌خرد، احتمالا باید وام بگیرد یا اگر برخی در حال بازسازی هستند، به یک پیمانکار عمومی نیاز دارند. مشاوران املاک نقطه اتصال اصلی در این فرایند هستند؛ بنابراین به احتمال زیاد مشتریان در مورد سایر زمینه‌ها نیز از آن‌ها مشورت می‌گیرند. سعی کنید در مورد مسائل مختلف اطلاعات خود را بالاتر ببرید و متناسب با شرایط ارباب رجوع و آینده‌ او برای مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری، رهن خانه، خرید زمین، ساخت مشارکتی و... پیشنهاد‌های مناسبی را به آن‌ها ارائه دهید.
 
راهکارهای مهم برای مشتری مداری در املاک در این زمینه عبارت‌اند از:

  • یک شبکه قوی اطلاعاتی بسازید.
  • تا جایی که می‌توانید یاد بگیرید.

 

 

ایجاد تعادل بین فروش و ارائه خدمات
بسیاری از مشاوران املاک در کنار ارائه خدمات برای اجاره، خرید یا رهن مستغلات، در عملیات مشارکت در ساخت نیز شرکت دارند. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای اعتبار بخشیدن به فعالیت‌ آن‌ها و ارتقای مهارت مشتری مداری در املاک، ایجاد تعادل بین فروش و ارائه خدمات است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اگر یک مشتری برای رهن خانه به شما مراجعه می‌کند، سعی نکنید با صحبت‌های طولانی او را وادار کنید تا در بخشی از مشارکت ساخت شما شریک شود.
بهترین راهکارها در این زمینه عبارت‌اند از:

  • مشاور باشید نه قانع‌کننده.
  • انتظارات را زودتر تعیین کنید.
  • اهداف فروش و خدمات را همسو کنید.


تجربه منحصربه‌فرد مشتری مداری در املاک با امکانات میزیتو
به‌کارگیری نرم‌افزارهای آنلاین مدیریت پروژه به دلیل برخورداری از قابلیت‌های متعدد، به‌عنوان یکی از راهکارهای پیشرو برای مشتری مداری در املاک مورد استفاده قرار می‌گیرند. میزیتو به‌عنوان یک پلتفرم همه‌جانبه مدیریت پروژه برای افزایش جلب رضایت مشتریان و هدفمند کردن فعالیت‌های روزانه، امکانات متعددی را برای راحتی کار مشاوران املاک و مدیریت بهتر فایل‌های خود به وجود آورده است.
در کنار تمام قابلیت‌های طراحی شده در میزیتو مشاوران املاک می‌توانند با استفاده از پنل پرونده مشتریان، برای هر کدام از فایل‌های خود برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند و در صورت نیاز نیز بتوانند چک لیست‌ها و یادداشت‌های شخصی را برای آن‌ها استفاده کنند. میزیتو توانسته است با پوشش کامل نیازهای افراد در زمینه املاک و مستغلات، در فرایند مشتری مداری در املاک، به بنگاه‌های مسکن کمک کند و نظم مجموعه‌های فعال در این حوزه را ارتقا ببخشد.
بر همین اساس مهم‌ترین امکانات پنل مشتریان میزیتو برای مشاورین املاک عبارت‌اند از:

  • ثبت اطلاعات مشتری جدید
  • امکان فیلتر مشتریان
  • ارائه تنظیمات گروه پرونده مشتری
  • ویرایش اطلاعات مشتریان
  • ارسال پیام غیر متنی در پرونده مشتریان
  • ثبت اسناد مالی
  • تنظیم سند فرصت‌های فروش

 
میزیتو؛ بهترین نرم‌افزار برای ایجاد مشتری مداری در حوزه املاک
میزیتو با برخورداری از امکانات متعدد برای مدیریت وظایف، ذخیره اطلاعات مشتریان و تقویم فارسی برای اهدافی مانند نظم‌دهی به فرایندهای اجرایی، توسط بسیاری از سایت‌های بزرگ املاک و مستغلات کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلتفرم میزیتو امکانات خود را در سه سطح رایگان، سازمانی و تجاری در دسترس قرار داده است که مشاوران املاک می‌توانند متناسب با نیازهای خود از امکانات یکی از این سطوح استفاده کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعت بیشتر بخش‌های مختلف سایت ما را مطالعه کنید.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!